Dátum
July 16, 2024
Kategória
Mobil app fejlesztés
Olvasási idő

FerroApp, avagy 2 az 1-ben applikáció fejlesztés négy kerékre és a négy fal közé

Az AP4 DIGITAL életében mindig óriási megtiszteltetés, amikor egy több évtizede sikeres cég keres meg minket, hogy közösen valami igazán egyedit hozhassunk létre az applikáció fejlesztés terén. Így volt ez a 30 éves múltra visszatekintő Ferro-Sped 2000 Kft. esetében is, akik nemcsak itthon, de nemzetközi szinten is a szállítmányozás nagyágyúi. Olvass tovább, a cikkben lerántjuk a leplet a FerroAppról és a hozzá tartozó backend rendszerről, amely jelenleg is egy összesen csaknem 200 fős csapat munkáját könnyíti meg nap mint nap.

A Ferro-Spedről

A Ferro-Sped 2000 Kft. 1989-es alapítása óta családi vállalkozás. A ma már második generációs vezetéssel, több mint 130 db járműszerelvénnyel és 30 alvállalkozóval működő cég meglévő CMR rendszerének leváltása érdekében egy különleges android alkalmazás fejlesztésének igényével kereste meg az AP4 csapatát.

A Ferro-Sped 2000 Kft. háza táján időszerűvé vált egy egyedi app fejlesztése, mert

● a hazai piac mellett már nemzetközi fuvarokkal is foglalkoznak, amelyek dokumentálásához magasszintű adatvédelem és speciális űrlapok szükségesek,

● egyre több hagyományos szállítmányozási munkát kell felvinniük a rendszerbe,

● a járműkísérői szolgáltatásokat, a túlméretes szállításokat, a raktározást és szervizzel kapcsolatos folyamatokat is átláthatóbban szerették volna adminisztrálni,

● az úton lévő sofőrök munkáján kívül a tehergépjárművekkel kapcsolatos kárügyintézői, fuvarszervezői és szervízfelvételi adminisztrátorok feladatait is egy felületen szerették volna kezelni,

● a munkahelyi ügyek gördülékenyebb intézése is sürgetővé vált.

A FerroApp applikáció fejlesztésének célja

A projekt célja a korábban használt CMR rendszer kiváltása volt, egy új, személyre szabott app fejlesztésével. Erre nemcsak a Ferro-Sped 2000 nemzetközi terjeszkedése miatt volt szükség, hanem a feladat speciális ágazatbeli komplexitása miatt is, hiszen nem találtak olyan kész rendszert, amely a terepen lévő sofőrök és az iroda falain belül tevékenykedő adminisztrátorok mindennapi munkáját egyaránt megkönnyíti.

A megrendelővel közösen ötletelve, folyamatos egyeztetés és validálás mellett folyt az applikáció fejlesztése. A projekt kivitelezése során az AP4 DIGITAL csapatának megoldást kellett találnia az előző rendszer hiányosságaira, többek között a logisztikai folyamatok két oldalról történő adminisztrálására, a maximális átláthatóságra, a gyors visszajelzés lehetőségére és a mindkét fél számára könnyű kezelhetőségre is.

Természetesen a személyre szabott app fejlesztés egy ekkora cégnél már nem csupán a munkát egyszerűsíti. A váltást az is indokolta, hogy a fuvarszervezés és a munkavállalók kulcsfontosságú adatai biztonságban, kizárólag a Ferro-Sped 2000 Kft. által kezelt rendszerben létezzenek. Ezáltal elkerülhető a későbbi adatvesztés is.

Hogyan működik a FerroApp?

A FerroApp android alkalmazás fejlesztésének fő fókuszpontja az volt, hogy a kész app hatékonyan támogassa a sofőrök mindennapi munkáját.

Az állandóan mozgásban lévő sofőrök az appon keresztül

● látják a részükre kiosztott fuvarokat és azok adatait,

● dokumentálják az aktuális fuvart,

● a dokumentumok beérkezése után lezárt státuszra állítják a munkát,

● digitálisan is maguknál tarthatják saját papírjaikat (pl. jogosítvány, igazolványkép, szerződés),

● rögzíthetik a balesetekről, illetve árukárokról készült jelentéseket és fotókat.

Míg a sofőröknek útközben van szükségük a FerroApp-ra, addig természetesen az irodában is zajlik a munka. Az AP4 DIGITAL csapata az applikáció fejlesztése mellett egy egyedi webes kezelőfelülettel (továbbiakban: WebAdmin) segítette az adminisztrációs feladatok elvégzését, valamint a dokumentumok fogadását és kezelését.

A WebAdmin felület tulajdonképpen a FerroApp backend rendszere, amely a régi CMR-rel ellentétben irodán belül is lehetőséget nyújt a felhasználók hozzáadására, módosítására és törlésére.

A FerroApp mellett az új WebAdmin is nagyban gyorsítja a mindennapi munkát, mert

● pár kattintással elérhetők benne a személyes dokumentumok,

● egy felületről küldhetők ki a fuvarokkal kapcsolatos szükséges tudnivalók és csatolmányok a sofőröknek,

● tárolja a sofőrök által beküldött dokumentumokat és a lezárt fuvarokat,

● innen indíthatók a baleset-, és árukár-bejelentésekkel kapcsolatos intézkedések,

● ezen a felületen kerülnek jóváhagyásra a szabadságigénylések.

A FerroApp bevezetése és mindennapi használata

A Ferro-Sped 2000 Kft. hamar “belakta” a kész terméket. Ez nem is volt nehéz, hiszen az AP4 csapata az applikáció fejlesztésén túl a sofőrök és az adminisztrátorok számára is könnyen értelmezhető és átlátható felhasználói kézikönyveket mellékelt mindkét felülethez.

A 2 az 1-ben megoldásnak köszönhetően az egyedi applikáció fejlesztéssel készült FerroApp és a WebAdmin rendszer is egyaránt támogatja a speciális szűrési lehetőségeket és a csoportok létrehozását. A sofőrök és az adminisztrátorok direkt formában, zárt chaten kommunikálhatnak egymással.

Az éves szinten elkészítendő beszámolókat és a Ferro-Sped 2000 Kft. saját weboldalán elhelyezett mutatós statisztikák aktualizálását pedig a WebAdmin felületen összegyűjtött adatokból készülő exportok segítik.

Neked is van egy jó ötleted egy applikáció fejlesztéséhez? Kérj időpontot 48 órán belüli, díjmentes konzultációdra!

Kattints IDE »

Kérdésed van?

Köszönjük, hogy elküldted az ajánlatkérésed! Kollégáink 48 órán belül felveszik Veled a kapcsolatot!
Hoppá! Valami hiba történt a form kitöltése során!
Hogyan történik a kapcsolatfelvétel?
1. Küldd el nekünk az űrlapot!
Első lépésként töltsd ki az ajánlatkérő űrlapot, és kattints a "Felveszem a kapcsolatot veletek" gombra!
2. Telefonos konzultáció!
Szakértőnk 48 órán belül felveszi Veled a kapcsolatot, hogy részletesen átbeszélhessétek az elképzeléseidet, és azt, hogy milyen támogatást nyújthatunk neked.
3. Megoldási javaslat!
Amint pontosan megértettük a szükségleteidet és az aktuális kihívásaidat, elkészítjük és bemutatjuk neked a legmegfelelőbb megoldást, átlátható és könnyen érthető formában. A döntés innentől csak a Te kezedben van.
Inkább e-mailben kérdeznél?
Nem probléma! Írj nekünk a hello@ap4.hu címre, és csapatunk 48 órán belül felveszi Veled a kapcsolatot!