A Ferro-Spedről
A Ferro-Sped 2000 Kft. 1989-es alapítása óta családi vállalkozás. A ma már második generációs vezetéssel, több mint 130 db járműszerelvénnyel és 30 alvállalkozóval működő cég meglévő CMR rendszerének leváltása érdekében egy különleges android alkalmazás fejlesztésének igényével kereste meg az AP4 csapatát.
A Ferro-Sped 2000 Kft. háza táján időszerűvé vált egy egyedi app fejlesztése, mert
● a hazai piac mellett már nemzetközi fuvarokkal is foglalkoznak, amelyek dokumentálásához magasszintű adatvédelem és speciális űrlapok szükségesek,
● egyre több hagyományos szállítmányozási munkát kell felvinniük a rendszerbe,
● a járműkísérői szolgáltatásokat, a túlméretes szállításokat, a raktározást és szervizzel kapcsolatos folyamatokat is átláthatóbban szerették volna adminisztrálni,
● az úton lévő sofőrök munkáján kívül a tehergépjárművekkel kapcsolatos kárügyintézői, fuvarszervezői és szervízfelvételi adminisztrátorok feladatait is egy felületen szerették volna kezelni,
● a munkahelyi ügyek gördülékenyebb intézése is sürgetővé vált.
A FerroApp applikáció fejlesztésének célja
A projekt célja a korábban használt CMR rendszer kiváltása volt, egy új, személyre szabott app fejlesztésével. Erre nemcsak a Ferro-Sped 2000 nemzetközi terjeszkedése miatt volt szükség, hanem a feladat speciális ágazatbeli komplexitása miatt is, hiszen nem találtak olyan kész rendszert, amely a terepen lévő sofőrök és az iroda falain belül tevékenykedő adminisztrátorok mindennapi munkáját egyaránt megkönnyíti.
A megrendelővel közösen ötletelve, folyamatos egyeztetés és validálás mellett folyt az applikáció fejlesztése. A projekt kivitelezése során az AP4 DIGITAL csapatának megoldást kellett találnia az előző rendszer hiányosságaira, többek között a logisztikai folyamatok két oldalról történő adminisztrálására, a maximális átláthatóságra, a gyors visszajelzés lehetőségére és a mindkét fél számára könnyű kezelhetőségre is.
Természetesen a személyre szabott app fejlesztés egy ekkora cégnél már nem csupán a munkát egyszerűsíti. A váltást az is indokolta, hogy a fuvarszervezés és a munkavállalók kulcsfontosságú adatai biztonságban, kizárólag a Ferro-Sped 2000 Kft. által kezelt rendszerben létezzenek. Ezáltal elkerülhető a későbbi adatvesztés is.
Hogyan működik a FerroApp?
A FerroApp android alkalmazás fejlesztésének fő fókuszpontja az volt, hogy a kész app hatékonyan támogassa a sofőrök mindennapi munkáját.
Az állandóan mozgásban lévő sofőrök az appon keresztül
● látják a részükre kiosztott fuvarokat és azok adatait,
● dokumentálják az aktuális fuvart,
● a dokumentumok beérkezése után lezárt státuszra állítják a munkát,
● digitálisan is maguknál tarthatják saját papírjaikat (pl. jogosítvány, igazolványkép, szerződés),
● rögzíthetik a balesetekről, illetve árukárokról készült jelentéseket és fotókat.
Míg a sofőröknek útközben van szükségük a FerroApp-ra, addig természetesen az irodában is zajlik a munka. Az AP4 DIGITAL csapata az applikáció fejlesztése mellett egy egyedi webes kezelőfelülettel (továbbiakban: WebAdmin) segítette az adminisztrációs feladatok elvégzését, valamint a dokumentumok fogadását és kezelését.
A WebAdmin felület tulajdonképpen a FerroApp backend rendszere, amely a régi CMR-rel ellentétben irodán belül is lehetőséget nyújt a felhasználók hozzáadására, módosítására és törlésére.
A FerroApp mellett az új WebAdmin is nagyban gyorsítja a mindennapi munkát, mert
● pár kattintással elérhetők benne a személyes dokumentumok,
● egy felületről küldhetők ki a fuvarokkal kapcsolatos szükséges tudnivalók és csatolmányok a sofőröknek,
● tárolja a sofőrök által beküldött dokumentumokat és a lezárt fuvarokat,
● innen indíthatók a baleset-, és árukár-bejelentésekkel kapcsolatos intézkedések,
● ezen a felületen kerülnek jóváhagyásra a szabadságigénylések.
A FerroApp bevezetése és mindennapi használata
A Ferro-Sped 2000 Kft. hamar “belakta” a kész terméket. Ez nem is volt nehéz, hiszen az AP4 csapata az applikáció fejlesztésén túl a sofőrök és az adminisztrátorok számára is könnyen értelmezhető és átlátható felhasználói kézikönyveket mellékelt mindkét felülethez.
A 2 az 1-ben megoldásnak köszönhetően az egyedi applikáció fejlesztéssel készült FerroApp és a WebAdmin rendszer is egyaránt támogatja a speciális szűrési lehetőségeket és a csoportok létrehozását. A sofőrök és az adminisztrátorok direkt formában, zárt chaten kommunikálhatnak egymással.
Az éves szinten elkészítendő beszámolókat és a Ferro-Sped 2000 Kft. saját weboldalán elhelyezett mutatós statisztikák aktualizálását pedig a WebAdmin felületen összegyűjtött adatokból készülő exportok segítik.
Neked is van egy jó ötleted egy applikáció fejlesztéséhez? Kérj időpontot 48 órán belüli, díjmentes konzultációdra!