Dátum
November 19, 2024
Kategória
Szoftverfejlesztés
Olvasási idő
8 min

5 üzleti folyamat, amit egy ERP rendszer átláthatóbbá tesz

Egy céges igényekre szabott egyedi ERP nemcsak a munkatársak szervezettségét és időbeosztását segíti, de számos üzleti folyamatot is átláthatóbbá tesz a régi és az új kollégák számára. Olvass tovább, ebben a cikkben azokat a területeket gyűjtöttük össze, amelyeket egy ERP fejlesztés hatékonyabbá és ezáltal nyereségesebbé tud tenni.

Összefoglalás

1.  Naprakész információk a beszerzésről

Fontos, hogy az ERP bevezetésének legyen egy célja, amely mérhető üzleti előnyökkel jár. A stratégiai indíttatás lehet például a beszerzési folyamatok egyszerűsítése és gyorsítása, mert ezek szinte azonnali visszajelzést adnak a vállalat folyamatainak gördülékeny működéséről.

ERP fejlesztéssel a teljes beszerzési folyamat optimalizálható, mert a rendszer

●     egy helyen tárolja a vevői-beszállítói adatokat,

●     segít a megfelelő szállítópartnerek felkutatásában,

●     azonnal és pontosan láttatja agyártáshoz szükséges készletigényeket,

●     pontosan tervezhetővé teszi agyártási folyamatot,

●     aktuális adatokkal támogatja a logisztikusok szervezési feladatait,

●     naprakész visszajelzést ad agyártásnak a szükséges alkatrészek beérkezéséről,

●     elemzi a készletadatokat,

●     nyomon követi a megrendelések állapotát,

●     automatizálja a visszaigazolásokat,

●     hatékonyan használható a MEO (azaz minőség ellenőrzési osztály) feladataiban,

●     ellenőrzi a bejövő számlák hitelességét.

Ráadásul a gépi tanulással kombinált ERP-k prediktív fogyás-előrejelzésre is képesek, ezért azt is garantálják, hogy a termékekbe fektetett tőke nem fog “beragadni” a népszerűtlen és kevésbé fogyóárucikkekbe.

1.  Pontosan tervezhető termelési folyamatok

A termelésben alkalmazott ERP legnagyobb előnye, hogy hatékonyabb anyaggazdálkozást tesz lehetővé. Az ERP fejlesztés különösen is hasznos a nemzetközi nagyvállalatoknak, mert egy modern felhőalapú szoftverben a hazai gyártás még a tengerentúli igényeket is naprakészen, valós időben tudja követni.

Az ERP beszerzés moduljával összekötve a rendszer termelési egysége nemcsak a legyártott termékek népszerűségét elemzi, de igény szerint az eszközkihasználtságot és a munkaköltségeket is képes felülvizsgálni.

Ráadásul az ERP termelés modulja azt is megmutatja, mennyire hatékony az aktuálisan használt rendszer. Ha például tervezés mellett is nehezen tarthatók a termelési határidők, az csak egyike az árulkodó jeleknek, hogy a vállalatnak egy korszerűbb ERP-re van szüksége.

2.  Átlátható és kiszámítható pénzügyi információk

Egy egyedi fejlesztésű ERP beépített számlázó programmal minimalizálja az adatbevitel esetleges hibalehetőségeit és ezzel jelentősen leegyszerűsíti a megrendelések teljesítésének folyamatát. Ez azért jó, mert minél gyorsabban feldolgozásra és számlázásra kerül egy tranzakció, a vállalat annál előbb hozzájuthat az abból származó bevételhez.

Az ERP fejlesztés például a könyvelést is képes automatizálni. A szoftver a főkönyv kezelése mellett a követeléskezelésben is segít, és igény szerint olyan pénzügyi beszámolókat is generál, amelyek képesek csökkenteni a pénzügyi kockázatokat.

3.  Hatékonyabb ügyfélszolgálat és vevőtámogatás

Az egyedi ERP fejlesztés azért is hasznos a vállalat számára, mert bevezetésével a teljes üzleti intelligencia mindenhozzáféréssel rendelkező munkatárs számára egy helyen lesz elérhető.

Az ügyfélszolgálati modullal ellátott ERP előnye, hogy

●     minden kommunikációs csatornáról összegyűjti a beérkező kérdéseket,

●     nyitott, folyamatban lévő és lezárt státuszokkal különbözteti meg az ügyeket,

●     egyszerű kereshetőséget biztosít,

●     a kollégák is vissza tudják benne nézni a beszélgetéseket. 

Amikor az ügyfélszolgálati kérdés beérkezik, az ERP-ben néhány kattintással megtalálhatók a válaszadáshoz szükséges információk. Ezért az ügyek gyorsabban megoldhatók, és az elégedett ügyfélnagyobb eséllyel fogja másoknak is ajánlani a szolgáltatást.

4.  Ügyfélközpontú CRM folyamatok az értékesítés támogatásához

Az ERP rendszeren belül érdemes CRM modult is működtetni, mert ez nemcsak az ügyfélszolgálat munkáját egyszerűsíti, hanem az összes ügyfélkapcsolati funkciót és információt egyben kezeli.

A CRM modul táblázatok és alkalmazások sokaságát helyettesíti, mert

●     a vállalattal kapcsolatban álló összes partner és ügyfél adatát tartalmazza,

●     egy vezérlőpulton gyűjti össze a fennálló ügyfélszolgálati problémákat,

●     dokumentálja a csapattagok tevékenységét,

●     pontos adatokkal támogatja a sales folyamatokat,

●     hatékonyabbá teszi az ismétlődő megrendelések kezelését,

●     analitikai funkciókkal segíti a döntéshozatalt.

Sőt, az ERP-be integrált CRM rendszer a potenciális ügyfelek felkutatását, elérését, és vásárlóvá válását is elősegíti, mert az egyedi fejlesztésbe számos marketingfunkció (pl. közösségi média hirdetéskezelő) is integrálható.

 

Az AP4 DIGITAL-nál több éves tapasztalattal segítünk felépíteni a tökéletesen a vállalat üzleti folyamataira szabott ERP rendszert.

Kérj időpontot díjmentes konzultációra ITT »

Kérdésed van?

Köszönjük, hogy elküldted az ajánlatkérésed! Kollégáink 48 órán belül felveszik Veled a kapcsolatot!
Hoppá! Valami hiba történt a form kitöltése során!