Egy céges igényekre szabott egyedi ERP nemcsak a munkatársak szervezettségét és időbeosztását segíti, de számos üzleti folyamatot is átláthatóbbá tesz a régi és az új kollégák számára. Olvass tovább, ebben a cikkben azokat a területeket gyűjtöttük össze, amelyeket egy ERP fejlesztés hatékonyabbá és ezáltal nyereségesebbé tud tenni.
Fontos, hogy az ERP bevezetésének legyen egy célja, amely mérhető üzleti előnyökkel jár. A stratégiai indíttatás lehet például a beszerzési folyamatok egyszerűsítése és gyorsítása, mert ezek szinte azonnali visszajelzést adnak a vállalat folyamatainak gördülékeny működéséről.
ERP fejlesztéssel a teljes beszerzési folyamat optimalizálható, mert a rendszer
● egy helyen tárolja a vevői-beszállítói adatokat,
● segít a megfelelő szállítópartnerek felkutatásában,
● azonnal és pontosan láttatja agyártáshoz szükséges készletigényeket,
● pontosan tervezhetővé teszi agyártási folyamatot,
● aktuális adatokkal támogatja a logisztikusok szervezési feladatait,
● naprakész visszajelzést ad agyártásnak a szükséges alkatrészek beérkezéséről,
● elemzi a készletadatokat,
● nyomon követi a megrendelések állapotát,
● automatizálja a visszaigazolásokat,
● hatékonyan használható a MEO (azaz minőség ellenőrzési osztály) feladataiban,
● ellenőrzi a bejövő számlák hitelességét.
Ráadásul a gépi tanulással kombinált ERP-k prediktív fogyás-előrejelzésre is képesek, ezért azt is garantálják, hogy a termékekbe fektetett tőke nem fog “beragadni” a népszerűtlen és kevésbé fogyóárucikkekbe.
A termelésben alkalmazott ERP legnagyobb előnye, hogy hatékonyabb anyaggazdálkozást tesz lehetővé. Az ERP fejlesztés különösen is hasznos a nemzetközi nagyvállalatoknak, mert egy modern felhőalapú szoftverben a hazai gyártás még a tengerentúli igényeket is naprakészen, valós időben tudja követni.
Az ERP beszerzés moduljával összekötve a rendszer termelési egysége nemcsak a legyártott termékek népszerűségét elemzi, de igény szerint az eszközkihasználtságot és a munkaköltségeket is képes felülvizsgálni.
Ráadásul az ERP termelés modulja azt is megmutatja, mennyire hatékony az aktuálisan használt rendszer. Ha például tervezés mellett is nehezen tarthatók a termelési határidők, az csak egyike az árulkodó jeleknek, hogy a vállalatnak egy korszerűbb ERP-re van szüksége.
Egy egyedi fejlesztésű ERP beépített számlázó programmal minimalizálja az adatbevitel esetleges hibalehetőségeit és ezzel jelentősen leegyszerűsíti a megrendelések teljesítésének folyamatát. Ez azért jó, mert minél gyorsabban feldolgozásra és számlázásra kerül egy tranzakció, a vállalat annál előbb hozzájuthat az abból származó bevételhez.
Az ERP fejlesztés például a könyvelést is képes automatizálni. A szoftver a főkönyv kezelése mellett a követeléskezelésben is segít, és igény szerint olyan pénzügyi beszámolókat is generál, amelyek képesek csökkenteni a pénzügyi kockázatokat.
Az egyedi ERP fejlesztés azért is hasznos a vállalat számára, mert bevezetésével a teljes üzleti intelligencia mindenhozzáféréssel rendelkező munkatárs számára egy helyen lesz elérhető.
Az ügyfélszolgálati modullal ellátott ERP előnye, hogy
● minden kommunikációs csatornáról összegyűjti a beérkező kérdéseket,
● nyitott, folyamatban lévő és lezárt státuszokkal különbözteti meg az ügyeket,
● egyszerű kereshetőséget biztosít,
● a kollégák is vissza tudják benne nézni a beszélgetéseket.
Amikor az ügyfélszolgálati kérdés beérkezik, az ERP-ben néhány kattintással megtalálhatók a válaszadáshoz szükséges információk. Ezért az ügyek gyorsabban megoldhatók, és az elégedett ügyfélnagyobb eséllyel fogja másoknak is ajánlani a szolgáltatást.
Az ERP rendszeren belül érdemes CRM modult is működtetni, mert ez nemcsak az ügyfélszolgálat munkáját egyszerűsíti, hanem az összes ügyfélkapcsolati funkciót és információt egyben kezeli.
A CRM modul táblázatok és alkalmazások sokaságát helyettesíti, mert
● a vállalattal kapcsolatban álló összes partner és ügyfél adatát tartalmazza,
● egy vezérlőpulton gyűjti össze a fennálló ügyfélszolgálati problémákat,
● dokumentálja a csapattagok tevékenységét,
● pontos adatokkal támogatja a sales folyamatokat,
● hatékonyabbá teszi az ismétlődő megrendelések kezelését,
● analitikai funkciókkal segíti a döntéshozatalt.
Sőt, az ERP-be integrált CRM rendszer a potenciális ügyfelek felkutatását, elérését, és vásárlóvá válását is elősegíti, mert az egyedi fejlesztésbe számos marketingfunkció (pl. közösségi média hirdetéskezelő) is integrálható.
Az AP4 DIGITAL-nál több éves tapasztalattal segítünk felépíteni a tökéletesen a vállalat üzleti folyamataira szabott ERP rendszert.
Kérj időpontot díjmentes konzultációra ITT »
Töltsd ki az űrlapot, és mesélj nekünk magadról és a projektedről! Ha egyszerűbb, írj nekünk e-mailt a hello@ap4.hu címre.