Egy vállalkozás weboldala vagy mobilapplikációja az a felület, amely másodpercek alatt ösztönzi maradásra vagy oldalelhagyásra a felhasználót. Olvass tovább, ebben a cikkben 3+1 webtervezési hibát gyűjtöttünk össze, melyeket megelőzve a cég weboldala nemcsak bizalmat épít az ügyfelekben, de nyereséget is termel majd.
Habár a JavaScript-tel létrehozott eltűnő webdesign elemek, lenyíló menük, automatikusan kiegészülő beviteli mezők, és az egyéb animációk mind látványos effektusok, könnyű velük túlzásba esni. Ez azért nem jó, mert a túl sok inger miatt a felhasználó úgy fogja érezni, mintha elvesztette volna az irányítást, és nagy eséllyel azonnal elhagyja az oldalt.
Ahhoz, hogy a látogató konvertáló ügyféllé váljon, letisztult webdesign-ra van szükség. Ehhez jó választás a webtervezés vezető trendjeként ismert flat, mert kizárólag a legszükségesebb elemeket hagyja meg a weboldalon, és ezeket is szembarát módon prezentálja.
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy az animációknak nincs helye a webtervezésben.
A mozgó webdesign elemek tökéletesek
● a CTA gombok kiemelésére,
● figyelmeztetésre,
● és az interaktív elemek hangsúlyozására.
Az AP4 DIGITAL-nál a kész webdesign hatékonyságát nemcsak az UI és az UX tervezők szoros együttműködése, de korai tesztek is garantálják. Az MVP (azaz már működő, de még nem 100%-os) verziót ugyanis már a felhasználók szűk rétege is élesben tudja tesztelni, ezért az esetleges hibák is gyorsan javíthatók.
A Google 2018-as kutatása alapján a felhasználók 53%-a 3 másodperc után elhagyja azt az oldalt, ami addig nem töltött be. A felmérés óta eltelt években a webtervezés felé támasztott követelmények csak nőttek, ezért az oldalbetöltési sebesség tesztelése is kulcsfontosságúvá vált.
A lassú webdesign miatt lepattanó látogatók száma nemcsak a bevételi mutatókat, de a keresőoptimalizálást is negatívan befolyásolhatja. Ha a keresőmotor úgy érzi, hogy az oldal negatív felhasználói élményt okoz, nagy eséllyel hátrébb fogja sorolni a találati listában.
Éppen ezért az AP4 DIGITAL UI és UX szakértői a webtervezés korai szakaszától folyamatosan tesztelik a készülő terméket. A rendszeresség előnye, hogy a problémakiváltó oka azonnal megtalálható, legyen az egy túl nagy felbontású kép vagy egy komplex animáció.
A tökéletes webtervezési struktúra maximum 3 kattintással elvezeti a felhasználót a problémájára megoldást kínáló almenübe, mert az ennél több klikk frusztrációt okoz, és végül oldalelhagyáshoz vezet.
Fontos, hogy már a webdesign vázlatos oldalt érképe is felesleges funkcióktól mentes legyen, mert az egyszerű navigáció idővel sokkal könnyebben bővíthető, mint ahogy az alapvetően túlzsúfolt oldalak javíthatók.
Az AP4 DIGITAL-nál tudjuk, hogy az ügyfelek idejeérték, ezért a nagyobb webáruházaknak és az információ gazdag weboldalaknak direkt keresőt is fejlesztünk. A webtervezés célja ilyenkor mindig az, hogy a beépített szűrők és rendezési lehetőségek alapján a látogató pillanatok alatt elérje azt, amit keres. Pontosan ilyen megoldást fejlesztettünk a több mint 16 millió autóalkatrészt kínáló Unix Autó Webáruháznak is, amely 2021-ben Az Év Honlapja lett.
A webtervezés során a reszponzivitás már alapkövetelmény, mert a felhasználók több mint 60%-a mobilról böngészik. Azok a weboldalak, ahol a kis képernyőn elcsúszva jelenik meg a tartalom, és már a kezdőlapot is nagyítani és görgetni kell, hogy olvasható legyen, szinte azonnali lepattanásra számíthatnak.
Éppen ezért az AP4 DIGITAL-nál a mobile first elvet követjük, majd a készülő webdesignt minden létező eszközön és böngészőn is teszteljük. Natívan, azaz minden operációs rendszerre külön fejlesztünk, és az egyes platformokat több fázisban is ellenőrizzük, mert a tökéletes végeredmény csak így garantálható.
Felhasználóbarát webdesignra van szükséged? Bízd a webtervezést az AP4 DIGITAL csapatára!
Töltsd ki az űrlapot, és mesélj nekünk magadról és a projektedről! Ha egyszerűbb, írj nekünk e-mailt a hello@ap4.hu címre.